Συμμετοχή του Αγρινιώτη γλύπτη Ευάγγελου Τύμπα στην έκθεση «1922-2022 Έξοδος-Διέξοδος»

 

Την Παρασκευή 12 Μάη έγιναν τα εγκαίνια της πολύ-αναμενόμενης, εμπνευσμένης από την Μικρασιατική καταστροφή που τα 100 χρόνια της γιορτάζουμε, έκθεσης στο πρώην Δημόσιο καπνεργοστάσιο επί της Λένορμαν στην Αθήνα.

Εκθέτουν  372 καλλιτέχνες με έργα τους στηριγμένα και εμπνευσμένα από τα τραγικά  γεγονότα που άλλαξαν τον ρου της σύγχρονης ιστορίας της Ελλάδας.  Για πρώτη φορά τόσοι πολλοί εικαστικοί βρήκαν πραγματικά μία φιλόξενη στέγη στο εμβληματικό 90χρονο κτήριο που ξεκίνησε σαν καπνεργοστάσιο και εξελίχθηκε στον μεγαλύτερο εκθεσιακό χώρο της Αθήνας. (Ακόμα στεγάζει την Βιβλιοθήκη και το τυπογραφείο της Βουλής των Ελλήνων).

Από πέρυσι το καλοκαίρι Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας (Ε.Ε.Τ.Ε.), έκανε ανοιχτό κάλεσμα σε όλα του τα μέλη του πανελλαδικά για συμμετοχή τους. Ανταποκρίθηκαν εκατοντάδες εικαστικοί και με τα εμπνευσμένα  έργα τους συμμετέχουν στην επέτειο των 100 ετών από τον ξεριζωμό ενάμιση εκατομμυρίων ανθρώπων από τον τόπο που ζούσαν για χιλιάδες χρόνια.  

Οι τεχνοτροπίες των εκθεμάτων καλύπτουν  όλο το εύρος των εικαστικών τεχνών. Στην γλυπτική την Αιτωλοακαρνανία εκπροσωπεί με το  εμβληματικό έργο του «Από Σμύρνη σε Ελλάδα» ο καλλιτέχνης Ευάγγελος Τύμπας (Αγρίνιο 1984).

Το θέμα του εμπνευσμένο από την καταστροφή της Σμύρνης το 22 ανήκει στον ιστορικό ρεαλισμό και το κατασκεύασε ως ελάχιστο φόρο τιμής και μνήμης, για τα δραματικά εκείνα γεγονότα.

Η κυρία Αντουανέττα Λογίου – Μπουρή, φιλόλογος – ιστορ. της τέχνης, MALingu., MALettres, MAHA, PhD. περιγράφει ως εξής το εμπνευσμένο έργο του γλύπτη:

«Η γυναικεία φιγούρα σε στάση μυστικής προσευχής, με τα μαλλιά λυτά και αφρόντιστα, σαν τις γυναίκες  που  μοιρολογούν, με το βλέμμα θλιμμένο και αγριεμένο από αυτά που είδαν τα μάτια της, με τα εν γένει προσωπικά χαρακτηριστικά τονισμένα και άσχημα, η παρούσα γυναικεία μορφή αποτελεί γνήσια ενσάρκωση των αισθημάτων πόνου, οδύνης και σπαραγμού  που τη συγκλονίζουν. Όλα, εδώ, σχήμα, στάση, πέπλο, πρόσωπο, κόμη, συμβολοποιούν την απελπισία και τον θρήνο ολόκληρου του ελληνισμού για την καταστροφή και τη σφαγή».

Οι διοργανωτές της έκθεσης εντυπωσιασμένοι από την παραστατικότητα της χαροκαμένης πρόσφυγας μάνας πάνω στην πλώρη της μισο-βουλιαγμένης βάρκας, την τοποθέτησαν στο κέντρο της έκθεσης, στο μεγάλο διάδρομο. Εκεί δεσπόζει το εντυπωσιακό γλυπτό και περιποιεί ύψιστη τιμή για τον καλλιτέχνη η απόφαση του Προέδρου του ΕΕΤΕ και των επιμελητών της έκθεσης να είναι στη θέση αυτή.

Το έργο δίνει στους εισερχόμενους επισκέπτες άμεσα το στίγμα της έκθεσης και το τι συνέβη το '22 στην Σμύρνη.  

Και είναι τόσοι πολλοί οι επισκέπτες, υπολογίζονται σε πάνω από 1.500 άτομα την πρώτη μέρα του ανοίγματος. Ουρές μεγάλες σχηματίστηκαν στην είσοδο όπου γινόταν σχετικός έλεγχος για την διευκόλυνση των εισερχομένων φιλότεχνων/προσκυνητών μπορούμε να πούμε, των θυμάτων της Μικρασιατικής καταστροφής…

Η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή έως τις 15 Ιουνίου 2023

Η Είσοδος είναι  ελεύθερη με επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας.

Το εκθεσιακό κτήριο είναι στην Λεωφόρο Λένορμαν 218, Αθήνα 104 43, Τηλέφωνο επικοινωνίας:  21 0510 2606

Α.Κ.Κ.


 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τους Ήρωες Πιλότους τίμησε η Μεγάλη Χώρα Αγρινίου

«Καλή Ανάσταση Πατέρα μου»

Όμορφη Σπηλιά Καλάνας, Όρη Βάλτου, εξερεύνηση πριν 30 χρόνια.